Brand Group Core: nowy model zarządzania produkcją, obejmujący wszystkie marki, wchodzi w fazę wdrożenia
Future Production Governance to reorganizacja sieci produkcyjnej w ramach Brand Group Core, mająca na celu zwiększenie efektywność, elastyczność i konkurencyjność.
Firma utworzyła nowe stanowisko Chief Production Officer (CPO), odpowiedzialnego za region produkcyjny na Półwyspie Iberyjskim.
Nowy Dyrektor fabryki Volkswagen Autoeuropa w Portugalii; nowy Szef Planowania i Technologii produkcji dla marki Volkswagen Samochody Osobowe w Wolfsburgu.
„Dzięki nowej strukturze pięciu regionów produkcyjnych zyskujemy większą efektywność i elastyczność. Jest to pierwszy krok w kierunku nowej generacji procesów wytwórczych, a zmiana naszego modelu zarządzania na Półwyspie Iberyjskim to dopiero początek. Dzięki nowemu, wspólnemu modelowi koordynacji dla marek chcemy jeszcze lepiej wykorzystywać synergie i korzyści kosztowe w regionie, wzmacniając jednocześnie pozycję Brand Group Core”.
Thomas Schäfer, Członek Zarządu Volkswagen AG, CEO marki Volkswagen Samochody Osobowe i Szef Brand Group Core
Wolfsburg, 27 listopada ,2025 | Brand Group Core w ramach Grupy Volkswagen, jednostka obejmująca marki wolumenowe: Volkswagen, Škoda, SEAT&CUPRA oraz Volkswagen Samochody Dostawcze, przechodzi strategiczną reorganizację obszaru produkcji i buduje wysokowydajną, regionalną sieć produkcyjną.
W pierwszym etapie zmian, dotychczasowy Szef Planowania i Technologii Produkcji marki Volkswagen André Kleb, obejmie od 1 stycznia 2026 r. stanowisko Chief Production Officer dla Półwyspu Iberyjskiego i będzie odpowiedzialny za regionalne zarządzanie produkcją i logistyką. W duchu wspólnej odpowiedzialności między markami, na nowoutworzonym stanowisku będzie raportować do Christiana Vollmera, Członka Zarządu marki Volkswagen ds. produkcji i logistyki oraz Członka Rozszerzonego Zarządu Grupy, a także do Markusa Haupta, CEO SEAT&CUPRA.
Nowa struktura dla Półwyspu Iberyjskiego obejmie wszystkie zakłady Grupy Volkswagen w Hiszpanii i Portugalii. W ramach regionalnego zarządzania znajdą się kluczowe funkcje, takie jak centralne planowanie, nadzór nad produkcją, logistyka oraz zarządzanie projektami i uruchomieniami nowych modeli.
W związku z reorganizacją Thomas Hegel Gunther, obecnie Dyrektor Zarządzający i Szef Zakładu Volkswagen Autoeuropa, zastąpi André Kleba na stanowisku Szefa Planowania i Technologii Produkcji marki Volkswagen Samochody Osobowe w Wolfsburgu.
Z kolei Anabel Andión Lomero, dotychczas kierująca Pre-Series Center SEAT&CUPRA w Hiszpanii, zostanie od 1 marca 2026 r. Dyrektor Zarządzającą i Szefową zakładu Volkswagen Autoeuropa w Portugalii.
“W obszarze produkcji konsekwentnie realizujemy podejście Brand Group Core i wykonujemy właśnie kolejny krok na przód. Jestem przekonany, że nasz model zarządzania będzie właściwą strukturą zarówno dla globalnej współpracy, jak i efektywnej produkcji lokalnej. Jako Brand Group Core budujemy dziś przewagę konkurencyjną na przyszłość. Dzięki doświadczeniu w międzynarodowych projektach, przy uruchamianiu produkcji w Chinach i Hiszpanii oraz kompetencjom w zakresie planowania i „Baureihe”, André Kleb spełnia wszystkie wymagania, by wspólnie z lokalnym zespołem skutecznie poprowadzić projekty z rodziny Electric Urban Car i innych modeli, w tym silnym regionie.”
Christian Vollmer, Członek Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za produkcję i logistykę oraz Członek Rozszerzonego Komitetu Wykonawczego
Do nowego zespołu dołączy również Anabel Andión Lomero jako przyszła Dyrektor Zarządzająca Volkswagen Autoeuropa. Odegrała ona kluczową rolę przy tworzeniu Vorseriencenter (VSC) w SEAT&CUPRA, który jest punktem wyjścia dla uruchomienia produkcji rodziny eklektycznych samochodów miejskich (Electric Urban Car). W przyszłości wniesie swoje doświadczenie i know-how z VSC oraz z realizacji wcześniejszych projektów, do zakładu w Palmeli.
Pod kierownictwem Thomasa Hegela Gunthera zakład w Palmeli został w ciągu ostatnich kilku lat przekształcony w jedno z najwydajniejszych miejsc produkcji marki Volkswagen.
Christian Vollmer: „Po udanym rozpoczęciu produkcji nowego T-Roca, uważamy, że to właściwy moment, aby skorzystać z doświadczenia Thomasa Hegela Gunthera przy wdrażaniu efektywnych struktur produkcyjnych. Dlatego odegra on kluczową rolę jako nowy Szef Planowania i Technologii Produkcji.”
Wyższa konkurencyjność i efektywność
Nowy model zarządzania BGC Future Production Governance obejmujący 22 lokalizacje charakteryzuje się uproszczonymi procesami w zakładach, wspieranymi przez wysokowydajne funkcje centralne. W tak zorganizowanym systemie poszczególne regiony zyskają większą niezależność, efektywność i elastyczność.
Celem jest trwałe zwiększenie konkurencyjności produkcji samochodów BGC poprzez koordynację między markami i regionalną odpowiedzialność, które pozwolą lepiej odpowiadać na przyszłe wyzwania. Obszar działalności produkcji i logistyki będzie wyznaczał nowe standardy zarówno w Grupie Volkswagen jak i całej branży motoryzacyjnej.