Legendarna Ibiza w nowej odsłonie – zwycięskie projekty konkursu „SEAT Imagineers”
Świętując 75-lecie istnienia marka SEAT ogłosiła zwycięzców konkursu projektowego „SEAT Imagineers”. W ramach konkursu, zorganizowanego wspólnie ze szkołą projektowania i sztuk wizualnych LCI Barcelona, marka zaprosiła młodych twórców do zaprojektowania edycji ikonicznego modelu SEAT Ibiza, inspirowanej wartościami i duchem marki SEAT.
Zorganizowany wspólnie ze szkołą projektowania i sztuk wizualnych LCI Barcelona konkurs zachęcał młodych twórców w wieku od 18 do 30 lat do reinterpretacji modelu SEAT Ibiza poprzez projekt inspirowany wartościami i duchem marki.
Zwycięzcą konkursu, w którym udział wzięli uczestnicy z całego świata został Jamie Binstead z Wielkiej Brytanii za swoją pracę oddającą hołd mapie Barcelony.
Ta inicjatywa podkreśla zaangażowanie marki SEAT w ludzi i młode talenty.
„W ramach ‘SEAT Imagineers’ postawiliśmy sobie jasny cel: przybliżyć młode talenty ze świata designu do SEAT-a, oferując im możliwość dalszego rozwoju zarówno na poziomie edukacyjnym — we współpracy ze szkołą LCI Barcelona — jak i zawodowym”, powiedziała Arantxa Alonso, dyrektorka ds. marki SEAT. „Chcieliśmy dać im platformę do zaprezentowania własnej wizji twórczej — a czy może być lepszy sposób niż ponowne zaprojektowanie jednej z naszych największych ikon: SEAT-a Ibizy? Ogromne zainteresowanie konkursem to dowód, że SEAT wciąż trafia do młodych i inspiruje ich do autentycznego wyrażania siebie” dodała.
Zwycięzcą konkursu został Jamie Binstead, autor projektu inspirowanego zarysem mapy Barcelony, wyróżnionego za oryginalność i innowacyjność. Drugie miejsce zajął Lucas Predseil, który zaproponował projekt oparty na ikonicznym wzorze barcelońskich kafli „panot”, a trzecie – Irati Sáez de Vicuña, która stworzyła winylową grafikę inspirowaną hiszpańskimi miastami, od których pochodzą nazwy modeli SEAT-a.
Jamie Binstead (Wielka Brytania) stworzył projekt, który stanowi hołd dla dziedzictwa marki i jej związku z katalońską stolicą. Jego kolaż, oparty na zarysie Barcelony, to żywy, kreatywny i prowokujący wzór, który jednocześnie podkreśla jubileusz 75-lecia SEAT-a.
Lucas Predseil (Francja) postawił na nowatorski projekt w stylu graffiti, inspirowany barcelońskim street artem. Jego zdaniem miasto wyróżnia się eklektyzmem, nowoczesnością i energią – to właśnie te elementy stały się punktem wyjścia do jego pracy.
Irati Sáez de Vicuña (Hiszpania) zaproponowała projekt graficzny na karoserię, który reprezentuje 14 hiszpańskich miast, od których pochodzą nazwy modeli SEAT-a. Uporządkowała je chronologicznie według dat premier, ukazując w ten sposób silną więź marki z Hiszpanią.
Uczestnicy konkutsu musieli także zaproponować po dwa projekty akcesoriów samochodowych oraz dwa produkty merchandisingowe – np. elementy odzieży lub dodatki.
„To było naprawdę inspirujące doświadczenie – móc zobaczyć tyle kreatywnego talentu i być częścią jury. Prace uczestników emanują młodzieńczą i autentyczną emocjonalnością, a także imponują dbałością o detale, faktury i kolory. SEAT to odważna i pełna energii marka – i te wartości zostały świetnie uchwycone w finałowych projektach”, powiedziała Francesca Sangalli, szefowa działu Colour&Trim oraz Concept&Strategy w SEAT.
Jamie Binstead, zwycięzca konkursu, otrzyma stypendium na specjalistyczne studia magisterskie w szkole projektowania i sztuk wizualnych LCI Barcelona. Oprócz tego odbędzie sześciomiesięczny, płatny staż w dziale designu SEAT-a oraz będzie mógł korzystać z SEAT-a Leona e-Hybrid podczas pobytu w Barcelonie. Jego projekt zostanie również przeniesiony na prawdziwy egzemplarz SEAT-a Ibizy. Finaliści – zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca – otrzymają stypendia na udział w miesięcznym, specjalistycznym kursie w LCI Barcelona, a laureat drugiego miejsca dodatkowo odbędzie płatny staż w szkole.