Legendarna Ibiza w nowej odsłonie – zwycięskie projekty konkursu „SEAT Imagineers”
22 maja 2025

Legendarna Ibiza w nowej odsłonie – zwycięskie projekty konkursu „SEAT Imagineers”

SEAT

Świętując 75-lecie istnienia marka SEAT ogłosiła zwycięzców konkursu projektowego „SEAT Imagineers”. W ramach konkursu, zorganizowanego wspólnie ze szkołą projektowania i sztuk wizualnych LCI Barcelona, marka zaprosiła młodych twórców do zaprojektowania edycji ikonicznego modelu SEAT Ibiza, inspirowanej wartościami i duchem marki SEAT.

  • Zorganizowany wspólnie ze szkołą projektowania i sztuk wizualnych LCI Barcelona konkurs zachęcał młodych twórców w wieku od 18 do 30 lat do reinterpretacji modelu SEAT Ibiza poprzez projekt inspirowany wartościami i duchem marki.

  • Zwycięzcą konkursu, w którym udział wzięli uczestnicy z całego świata został Jamie Binstead z Wielkiej Brytanii za swoją pracę oddającą hołd mapie Barcelony.

  • Ta inicjatywa podkreśla zaangażowanie marki SEAT w ludzi i młode talenty.

W ramach ‘SEAT Imagineers’ postawiliśmy sobie jasny cel: przybliżyć młode talenty ze świata designu do SEAT-a, oferując im możliwość dalszego rozwoju zarówno na poziomie edukacyjnym — we współpracy ze szkołą LCI Barcelona — jak i zawodowym”, powiedziała Arantxa Alonso, dyrektorka ds. marki SEAT. „Chcieliśmy dać im platformę do zaprezentowania własnej wizji twórczej — a czy może być lepszy sposób niż ponowne zaprojektowanie jednej z naszych największych ikon: SEAT-a Ibizy? Ogromne zainteresowanie konkursem to dowód, że SEAT wciąż trafia do młodych i inspiruje ich do autentycznego wyrażania siebie” dodała.

Zwycięzcą konkursu został Jamie Binstead, autor projektu inspirowanego zarysem mapy Barcelony, wyróżnionego za oryginalność i innowacyjność. Drugie miejsce zajął Lucas Predseil, który zaproponował projekt oparty na ikonicznym wzorze barcelońskich kafli „panot”, a trzecie – Irati Sáez de Vicuña, która stworzyła winylową grafikę inspirowaną hiszpańskimi miastami, od których pochodzą nazwy modeli SEAT-a.

  • Jamie Binstead (Wielka Brytania) stworzył projekt, który stanowi hołd dla dziedzictwa marki i jej związku z katalońską stolicą. Jego kolaż, oparty na zarysie Barcelony, to żywy, kreatywny i prowokujący wzór, który jednocześnie podkreśla jubileusz 75-lecia SEAT-a.

  • Lucas Predseil (Francja) postawił na nowatorski projekt w stylu graffiti, inspirowany barcelońskim street artem. Jego zdaniem miasto wyróżnia się eklektyzmem, nowoczesnością i energią – to właśnie te elementy stały się punktem wyjścia do jego pracy.

  • Irati Sáez de Vicuña (Hiszpania) zaproponowała projekt graficzny na karoserię, który reprezentuje 14 hiszpańskich miast, od których pochodzą nazwy modeli SEAT-a. Uporządkowała je chronologicznie według dat premier, ukazując w ten sposób silną więź marki z Hiszpanią.

Uczestnicy konkutsu musieli także zaproponować po dwa projekty akcesoriów samochodowych oraz dwa produkty merchandisingowe – np. elementy odzieży lub dodatki.

To było naprawdę inspirujące doświadczenie – móc zobaczyć tyle kreatywnego talentu i być częścią jury. Prace uczestników emanują młodzieńczą i autentyczną emocjonalnością, a także imponują dbałością o detale, faktury i kolory. SEAT to odważna i pełna energii marka – i te wartości zostały świetnie uchwycone w finałowych projektach”, powiedziała Francesca Sangalli, szefowa działu Colour&Trim oraz Concept&Strategy w SEAT.

Jamie Binstead, zwycięzca konkursu, otrzyma stypendium na specjalistyczne studia magisterskie w szkole projektowania i sztuk wizualnych LCI Barcelona. Oprócz tego odbędzie sześciomiesięczny, płatny staż w dziale designu SEAT-a oraz będzie mógł korzystać z SEAT-a Leona e-Hybrid podczas pobytu w Barcelonie. Jego projekt zostanie również przeniesiony na prawdziwy egzemplarz SEAT-a Ibizy. Finaliści – zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca – otrzymają stypendia na udział w miesięcznym, specjalistycznym kursie w LCI Barcelona, a laureat drugiego miejsca dodatkowo odbędzie płatny staż w szkole.