Nowa energia w zespole CUPRA i SEAT - Patryk Grzeczka dyrektorem marketingu marek
SEAT i CUPRA zyskują nowego lidera i ogłaszają ważną zmianę w wewnętrznych strukturach. Od 1 września stanowisko Dyrektora Marketingu marek obejmuje Patryk Grzeczka, doświadczony menedżer związany z Volkswagen Group Polska od 2008 roku. Grzeczka, który przez lata odpowiadał za sukcesy w obszarze strategii i komunikacji, będzie teraz koncentrować się na dalszym rozwoju marek SEAT i CUPRA w Polsce, wzmacniając ich pozycję rynkową i odpowiadając na dynamicznie zmieniające się trendy branżowe.
SEAT i CUPRA to marki o odmiennym charakterze, ale wspólnym celu – chcą dostarczać emocje i inspirować kierowców. Wierzę, że połączenie sprawdzonej, europejskiej jakości w korzystnych cenach z których słynie SEAT ze sportową, emocjonującą tożsamością CUPRY stanowi naszą przewagę konkurencyjną. To właśnie ta synergia pozwala nam lepiej wpisywać się w potrzeby kierowców. Moim celem będzie wykorzystanie tego potencjału, by przyciągnąć tych, którzy od motoryzacji oczekują więcej – pasji i nowoczesności. Nowa rola jest więcej dla mnie wyzwaniem, ale i początkiem ekscytującego rozdziału w karierze – mówi Patryk Grzeczka, Dyrektor Marketingu SEAT & CUPRA.
Bogate doświadczenie w branży z sukcesami
Patryk Grzeczka od blisko 20 lat związany jest z marketingiem i zarządzaniem markami. Swoją karierę rozpoczął w Jutrzence Colian, gdzie pełnił funkcję Junior Brand Managera ds. Marek Własnych. W 2008 roku dołączył do Volkswagen Group Polska, obejmując stanowisko Product Managera. W tej roli odpowiadał za kreowanie strategii sprzedaży i rozwój narzędzi wspierających procesy handlowe.
Przez ostatnie dziewięć lat kierował marketingiem marki Volkswagen Samochody Dostawcze, odpowiadając za kompleksową strategię marketingową, rozwój oferty produktowej oraz komunikację na rynku polskim. W ramach tej roli, w ostatnim czasie z sukcesem współtworzył i realizował strategię sprzedażowo-marketingową, której efektem jest znaczący wzrost sprzedaży zdefiniowanych modeli marki w 2025 roku oraz wzrost wskaźników świadomości i rozważania zakupu tych modeli. Dzięki konsekwentnym działaniom PR pod jego kierownictwem, marka od lat utrzymuje pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych pod względem liczby publikacji, generowanego zasięgu oraz dotarcia, a realizowane projekty marki plasują ją w ścisłej czołówce pod względem świadomości, wizerunku i rozważania zakupu.
Nowy etap z CUPRĄ i SEAT
Jako Dyrektor Marketingu, Grzeczka będzie odpowiadał za rozwój strategii produktowej i komunikacyjnej marek w Polsce, wzmacnianie percepcji CUPRY jako marki łączącej motorsportowe DNA z lifestyle’owym charakterem oraz dalszy rozwój pozycji SEAT jako brandu nowoczesnego, praktycznego oraz zapewniającego radość z codziennej jazdy.
Patryk wnosi do zespołu ogromne doświadczenie i pasję, które doskonale wpisują się w wartości naszych marek. Wspólnie będziemy teraz działać nad utrzymaniem dynamicznego tempa rozwoju, budowania najlepszych doświadczeń klientów oraz udowadnianiem, że samochód to nie tylko środek transportu, ale też część stylu życia – komentuje Daria Zielaskiewicz, Dyrektorka marek SEAT & CUPRA.
Prywatne zainteresowania Patryka także doskonale współgrają z profilem marek dynamicznych, sportowych i pełnych pasji. Od lat w czasie wolnym amatorsko gra w siatkówkę, a kreatywnie realizuje się tworząc projekty stolarskie.